2015年12月16日星期三

#GHEAC#[格里昂成功校友]校友访谈 — 来自印度的Karan A. Khiani

Alumnus Interview – Karan A. Khiani, India
校友访谈 — 来自印度的Karan A. Khiani 

  格里昂高等教育学院                 2014年5月28日

  会见Karan A. Khiani — Kiros Hospitality Solutions Pvt. Ltd公司旗下Direct Hotel Supplies(孟买)酒店用品供应总监

 

Karan于2002年从格里昂毕业并获得酒店管理研究生文凭

  您在酒店管理专业继续深造的动力是什么?

  我一直是一个善于交际的人,我喜欢在家里招待家人和朋友。我对旅游和体验新的文化和烹饪方法也十分着迷。获得工商管理学士学位之后,我觉得没有什么比在这个专业继续深造更能发挥我的热情了。我的长期目标是在这个领域创立我自己的事业,最终拥有我自己的餐厅或创建相关企业。

  您为什么选择在格里昂高等教育学院瑞士校区学习呢?

  和其他同学一样,我花费了很长时间研究瑞士各个学校和课程,因为众所周知瑞士酒店学校提供最好的课程并且也是行业内公认的最好的学校。格里昂是全球最好的三所酒店管理学校之一,其研究生文凭课程十分适合我。这个课程中的科目正好是我之前获得的商业学位的补充,这些科目集中在酒店行业学习方面,这对我来说是一个新的领域。

  我也见到一些校友,他们对自己选择来格里昂读书感到非常高兴,在课程期间以及毕业之后高品质的实习机会也让他们兴奋不已。格里昂的学生具有多元文化背景也是促使我选择这所学校的一个主导因素。最后,格里昂绝美的校园风光和优越的地理位置为这所学校锦上添花,且其地理位置优越也有助于我在欧洲游玩。

  您是在哪里实习的?这些实习经历对您之后的职业选择有影响吗?这些经历是怎样提高您的职业技能和个人技能的?

  在校期间我在苏黎世(Zurich)Regendorf一家名为Hot Wok的餐厅实习;毕业后在洲际酒店集团孟买大酒店(InterContinental The Grand Mumbai)实习。

  这两次实习经历对我来说都很重要,教给我了不同的人生知识。我一直对餐饮感兴趣并且想开一家自己的餐厅。在餐厅的实习经历让我深刻了解了自己开餐厅必须懂得的经营餐厅的技能和过程以及像企业主一样思考 — 这在任何行业都是很重要的能力。

  我在洲际酒店集团孟买大酒店(InterContinental The Grand Mumbai)的实习经历让我对大集团的员工和部门如何合作并提供卓越的产品和服务方面有了更广阔的视野。

  我的实习经历让我学到了领导和管理团队正确的技能和方法。

  请讲述您毕业后的事业发展道路和机遇。

  我在格里昂收获的知识和经验让我有机会在职业生涯的开端在一个世界顶级酒店集团做管理培训生。我有能力迅速在酒店中获得提升,在27岁的时候成为孟买海滨大道洲际酒店(InterContinental Marine Drive Mumbai)最年轻的餐饮部经理之一。这让我实现了在酒店相关行业中有自己的事业这个长期目标。现在我在印度及次大陆拥有一家专门供应顶级酒店和餐厅运营用品的公司,公司名字是Kiros Hospitality Solutions,我同时也负责公司的经营和管理。我的酒店专业背景确实帮助我更好地理解客户需求,弥补了印度酒店用品供应行业的空白。我们专做酒店承包项目和餐厅项目,我们和全印度许多顶级酒店集团合作,比如泰姬酒店集团(Taj Hotels)、Oberoi酒店集团(Oberoi Hotels)、凯悦国际酒店集团(Hyatt International)、希尔顿酒店集团(Hilton Hotels)、凯宾斯基酒店(Kempinski Hotels)和万豪酒店(Marriott Hotels),还有很多,这里只是列举了一些。

  格里昂高等教育学院是以哪种方式帮助您达到您的职业目标的?

  就眼前来说,我在格里昂学到的硬性技能和知识帮助我实现了成为餐饮部门领导的目标,同时也是行业内最年轻的餐饮部门经理之一。我在实习期间学到的领导力技能帮助我升职更快,把团队管理得更好,我发现这对我们这个行业极为重要。

  如果您为一名有可能申请格里昂的人推荐这所学校,您会说什么?

  如果你有志向、有动力、对酒店行业充满热情,并且想在这个领域成为一名领导者,那么格里昂就很适合你。这里有优质的课程资源、具有多元文化背景的学生和强大的校友关系网,这些都是当今时代你真正需要从这个学校获得的资源。

  格里昂精神将伴随你一生。




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Alumnus Interview – Karan A. Khiani, India

by Glion Institute of Higher Education   28 May 2014

Meet with Karan A. Khiani, Director at Kiros Hospitality Solutions Pvt. Ltd Licensee Direct Hotel Supplies (DHS Mumbai).

Karan graduated from Glion in 2002 with a Postgraduate Diploma in Hospitality Administration

What made you pursue an education in Hospitality Management?

I have always been a people person, and loved entertaining family and friends at home. I am also very fond of traveling and experiencing new cultures and cuisines. After my bachelor in business administration; I felt there was no better way to fulfill my passion than by pursuing a hospitality management degree. My long term goal was also to start my own business in this field, and ultimately, to have my own restaurant or some related business.

Why did you decide to study at Glion Institute of Higher Education in Switzerland?

Like any other student, I spent a lot of time researching various programs and schools in Switzerland, as Swiss hotel schools are known to have the best programs and are considered the best in this industry. Glion always came up in the top three hotel programs, and the postgraduate diploma program was perfect for me. It had the right subjects to complement my business degree, as it focused on learning about hospitality, which was a new world for me.

I also met some alumni, who were all very happy with the choices they made and the great internship prospects during and after the course. Glion, also has a diverse cultural mix of students, which was also a leading factor that motivated me to choose the school. Finally, the icing on the cake was Glion’s stunning campus and location which also helped me to explore Europe.

Where did you do your internships? Did this experience influence your career choices? How did this develop your professional and personal skills?

I interned at a restaurant in Regendorf, Zurich called Hot Wok during the program and InterContinental The Grand Mumbai after my graduation.

For me, both were equally important experiences and taught me different life lessons. I was always interested in food & beverage and wanted to open my own restaurant. The restaurant experience gave me a great insight to the skills and process required to run and own your own restaurant and think like a business owner which is important in any industry.

My experience at Intercontinental The Grand Mumbai gave me a broader perspective over how larger organizations of people and departments work together to deliver a great product and service.

My internships gave me the right skills and discipline to lead and manage a team of people.

Describe your career path and career opportunities since your graduation, please.

The knowledge and experience that I gained during my time at Glion gave me the opportunity to start as a managerial trainee in one of the leading hotel chains of the world. I was able to quickly climb up the hotel ladder to become one of the youngest F&B managers of the InterContinental Marine Drive Mumbai, at the age of 27. It also made me achieve my long term of goal of having my own business related to the field of hospitality. Today I run, manage and own a leading hotel & restaurant operating supply company called Kiros Hospitality Solutions in India and the Sub Continent. My hospitality background really helped me understand my clients’ needs and also bridge the gap of the hotel supply industry in India. We specialize in hotel turnkey projects and restaurant projects, and we have worked with many leading hotel chains and projects like the Taj Hotels, Oberoi Hotels, Hyatt International, Hilton Hotels, Kempinski Hotels and Marriott Hotels all over India, to mention a few.

In which way did Glion Institute of Higher Education help you achieve your professional objectives?

In the short term, the hard skills & knowledge I gained at Glion helped me achieve my goal of being a leader in F&B and also one of the youngest F&B managers in this field. Leadership skills, which I gained during my internship, helped me climb the ladder faster and manage people better, which I find extremely important for our industry.

If you would recommend Glion Institute of Higher Education to a potential candidate, what would you say?

If you are ambitious, driven, passionate about hospitality, and you want to be a leader in the field, then Glion is the place for you. It has a great program, cultural mix of students and alumni network which is really what you need from your school nowadays.

The Glion Spirit will be with you forever.


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7238-1-2.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论