2015年12月17日星期四

#GHEAC#[格里昂成功校友]随职位变动而迁徙的酒店人

Hoteliers are nomads by choice.
随职位变动而迁徙的酒店人

Kristina Shmarenkova     2013年2月26日

 

  回想当你还是一个孩子的时候,你长大后想成为什么?我记得我当时有很多想法。比如,我曾梦想着跟马戏团偷偷溜走。我在成为一名荡秋千演员还是做一名训狮者这两个选择间犹豫不定。但关键是,我必须可以在不同的城市间旅游,我走到哪里,就把魔术和神奇的表演带到哪里。

  那是大概二十年前的想法了。现在我在酒店工作,这是最接近跟马戏团逃走的事情了。嗯,除了没有棉花糖和大帐篷。

  在过去的五年中我在四个不同的国家居住过,这个月我将要奔赴一个全新的目的地。当我在同一个地点待的时间太长的话我会坐立不安。抛开过去的一切,在一个不同的国家、不同的语言环境开始新的生活,大多数人可能会被这样的想法吓到,因为这也意味着你需要重新摸索如何经营你的日常生活。我还记得我去巴黎后第一次在百货商店买东西时的心境:我紧张不安,同时还有一点期盼,就像孩提时代妈妈把我送出去第一次让我自己去取牛奶的心情。弄清楚乘哪趟火车去上班也是一件不容易的事情。每次到达一个新的地方你都要像一个孩子一样重新学习这些基本事务。害怕吗?酒店人才不会,我们的天性就爱迁徙。

  我认为我们都有迁徙的本能。我们的生物钟推着我们从一个地方来到另一个地方。几周前我收到我之前在格里昂的同班同学从香港寄给我的明信片,下一次他给我打电话的时候已经在津巴布韦(Zimbabwe)了。我已经在巴黎居住了两年,当熟悉的迁徙冲动又一次袭来的时候,我搬到了中东。如果有一天亚特兰蒂斯岛(Atlantis)又从海面上浮现出来了,那么一定会有格里昂的校友去那里生活。

  旅行给我们带来的不仅仅是来到新地方时感受到的激动之情和文化冲击,甚至超越了在现代世界中进行商业活动至关重要的全球化思维。就像我最喜欢的一句话所说的:“一个竞争的世界为你提供两种可能。你可能会输。或者,如果你想赢,你可以改变这个世界。”我这种游牧型生活方式教会我把改变视作对生活的一次探险;学习用新的方式做相同的事情总是让我很兴奋。

  并且我觉得我有一个遍布世界各地的大家庭:在曼谷(Bangkok)、芝加哥(Chicago)、阿布扎比(Abu Dhabi)、伦敦(London)、巴黎(Paris)和布里斯班(Brisbane)都有我的家人。我们都听过著名的”六度分隔理论“(“six degrees of separation”),这个理论证明在这个世界上任何两个人之间最多只需通过六个朋友就可以联系到对方。这个理论如果应用到酒店人身上,所需要的中间人数貌似会更少。并且,和那些在办公室小隔间的上班族不同,我的人际关系网涵盖各行各业,从广告界到石油天然气领域都有认识的朋友。我非常确信如果有一天我改变想法想进入一个马戏团工作,那我只需要打几个电话就可以了。我现在正在又一次地收拾行李,我禁不住想:对我来说这是最好的生活了。

 

  这张图片是我的一位朋友Beno Saradzic拍摄的,他也是过着不断迁徙的生活,他之前是一位建筑师,后来改行做了摄影师,至今在中东居住了10多年。http://500px.com/BenoSaradzic




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Hoteliers are nomads by choice.

by Kristina Shmarenkova   26 February 2013

Think back to when you were a child. What did you want to be when you grew up? I remember I wanted to be a lot of things. For example I dreamed of running away with the circus. I hesitated between becoming a trapeze artist or a lion tamer, but all that mattered was that I would travel from city to city; bringing magic and wonder everywhere I go.

That was about twenty years ago. Today I work in Hospitality, and it’s the closest thing to running away with the circus. Well, except for cotton candy and the big top.

I have lived in four different countries in the past five years and I am heading to an entirely new destination this month. I get antsy when I stay in the same place for too long. Most people would be terrified by the idea of leaving everything behind and starting anew, living in a different country, in a different language, where you have to re-learn how to carry on your daily activities from scratch. I remember when I went shopping for groceries for the first time in Paris: I was thrilled and a little anxious, like back in childhood when my mom sent me out to get some milk for the first time. Figuring out the trains to get me to work was also overwhelming. Every time in a new place you have to re-learn the basics, as if you were a child. Scary? Not for hospitality people. We are all nomadic by nature.

I figure we all share a sort of migratory instinct; our internal clocks push us to go from one place to another. A few weeks ago I received a postcard from Hong Kong sent by my former Glion classmate and next time he called me, he was already in Zimbabwe. I had been living in Paris for two years when this familiar migratory urge came over me, and I moved to the Middle East. If one day Atlantis rises from the sea, there will be Glion alumni there.

There is more to travel than excitement for a new place of even cultural awareness. Even more than the global mindset that is said to be crucial to doing business in the modern world. As one of my favourite quotes goes: ‘A competitive world offers two possibilities. You can lose. Or, if you want to win, you can change’. This nomadic lifestyle of mine taught me to see change as an adventure; I am always excited to learn new ways of doing the same old things.

And I also feel I have a big family scattered all over the world: they are in Bangkok and Chicago, Abu Dhabi, and London, Paris and Brisbane. We’ve all heard about the famous concept of “six degrees of separation” that suggests that any two people in the world are only six acquaintance links apart. It seems that for hoteliers it’s even fewer. And, unlike cubicle-bound office workers, I network with people in all possible industries, from advertising to oil and gas. I am pretty sure if one day I changed my mind and decided to join a circus after all, I would need to make just a few phone calls. But as I am packing my bags yet again, I can’t help thinking that my life couldn’t be better.

The picture below was taken by my fellow modern nomad, Beno Saradzic, an architect turned photographer, who has been living in the Middle East for more than 10 years.http://500px.com/BenoSaradzic


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7310-1-1.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论