2015年12月16日星期三

#GHEAC#[格里昂成功校友]Serena在酒店行业快速晋升的职场之旅

Serena’s fast-paced career in hospitality
Serena在酒店行业快速晋升的职场之旅

  格里昂高等教育学院                  2014年11月5日

  从四季酒店(Four Seasons)非洲狩猎者小屋酒店(African Safari Lodge)到缅甸(Myanmar)的白色沙滩,Serena Lugli在酒店管理领域快速发展的职业生涯让她在短短的7年内已经在许多部门和许多国家工作过。在这次访谈中,Serena Lugli分享了她攀登成功阶梯以及找到合适的酒店事业发展道路的秘笈。

 

  选择酒店管理及格里昂学校

  “酒店行业”这个词唤起了一个融合了文化、想法、特性和温暖的世界,这个行业可以作为一个神奇的纽带,将全世界的人们联系到一起。酒店管理工作最吸引我的并不是其蕴含的美轮美奂和富丽堂皇的元素,而是成为这个行业中一员具有的得天独厚的优势。这个行业融合了不同的文化,并且酒店工作人员会推动这些文化特质的发扬。这些酒店工作人员思想开明、有创新能力和持续的热情,将真正的“酒店人”或酒店管理者的形象具体地呈现了出来。

  在我参观过的所有学校中,格里昂最好地体现出了融入开放型世界的理念,这里有最好的机会让你可以了解具有不同文化背景和丰富知识的人并向他们学习。在格里昂,你作为一个成年人和一名职场专业人士,你会明白你的创新能力和沟通能力有多强,但最重要的是你打破了你和所有可能对你不熟悉的人之间的界限。

  在瑞士格里昂的生活

  从踏入格里昂校园的那刻起直到毕业,我觉得这里就像我的另一个家。我有机会把握住我的潜力,看到我能为我的未来定下多远的目标;这样的自我提升已经很值得感恩了,但是我还经历了更幸运的事 — 我结识了一些非常特殊的人,其中一些到现在仍然是我最亲密的朋友。

  格里昂超越了传统大学模式:它是一所人生学校,你在这里可以学到如何成为一名具有扎实专业基础的职场人士和成为一个更优秀的人。从格里昂毕业后一旦你踏入职场,你会发现自己可以如此坚强地站立在大地上,于是向前就成为一个自然的选择,且前途无限光明。

  我们在这里共同经历了人生中一个美好的阶段,我们像青少年一样在这个校园里相遇,毕业时像成年人一样告别。每个人都对接下来要走的路做好了准备。

  在酒店和旅游行业的实习

  我的第一次实习是在四季酒店(Four Seasons)埃及沙姆沙伊赫度假村(Sharm el Sheikh, Egypt)客房部的一个交叉训练项目。那时我19岁,一切事物对我来说都是新的:从中东文化、到真正的酒店行业世界以及在这个行业中工作的意义。这次经历是我人生中的一个里程碑:我对中东产生了一种强烈的迷恋,毕业时我发现自己渴望成为四季酒店的一员,我逐渐意识到这个酒店集团对我来说十分合适。

  关于我的第二份实习,我找的是一个有价值的不同于我第一次实习经历的机会,于是选择在都市酒店而不是度假村,选择四季酒店之外的大型酒店集团,以及客房部之外的其他部门。没有犹豫,我选择了丽思卡尔顿酒店集团(Ritz Carlton)旗下的巴塞罗那 Hotel Arts酒店销售和市场交叉培训项目。通过这次经历,我学到了流利的西班牙语,充分体验到了都市酒店的魅力和快节奏氛围,对于成为像瑞士手表一样完美运营的顶尖酒店集团的一员具有怎样的意义也有了更广泛的理解。

  我实习经历的多样性让我检测了自己的实力,并且对自己更擅长什么、自己的优势和劣势、对工作大概的喜恶都有了更明确的了解。最重要的是,我的实习经历让我的简历引人注目,这是学生在毕业前招聘季获得青睐及获得心仪的工作机会最好的工具。我们在实习中绝对会收获颇丰:可以将我们课上所学应用到实践中并且对工作有一个更深程度的理解。但是于我而言,这些实习经历和我的成长具有不可否认的紧密联系:我收获了自信、可以更好地控制自己的情绪、我开始塑造自己向我向往的那种专业人士发展。

  在四季酒店中酒店职业生涯的发展

  毕业前夕,我幸运地收到了五份工作录用通知,但是我心里非常清楚我想加入四季酒店集团。于是以一份为期一年的客房部管理培训合同为开端,我开始了在四季酒店集团(及其在多哈(Doha)的酒店)长达6年的工作历程。这个项目旨在培养应届毕业生成为经理助理,是一次特别好的工作机会。这个项目结束的时候,我被提升为房务部经理助理,随后又担任礼宾部经理助理。

  虽然这些职位要求的是不同的工作技能,充满了不寻常的挑战并且要求很高的运筹能力,但是这两段经历让我同样受惠。要取得成功,我必须时刻适应新状况和灵活处事、要学习如何快速做出决定及理智地解决问题、我还需要加强自己人际交往的能力以及让自己通过正确的步骤成长为一个具有良好平衡能力的领导者。

  当我感到我想离开酒店运营部门的时候,正好酒店在找能够协调和负责一系列创新项目的人,这些创新项目是酒店所必须开展的,我也因此获得了项目经理职位,在这个职位上我可以接触到像客房装修、开一家全新的餐厅和资金项目等这些非常有意思的项目。

 

  感谢这次机遇,让我拥有了迄今为止我认为的我人生中最美好最重要的经历。2012年6月,我被选入特别工作小组被派遣至坦桑尼亚塞伦盖蒂公园(Serengeti Park in Tanzania)与四季酒店狩猎者小屋酒店(Four Seasons Safari Lodge)的开业团队一起工作。在那里,我负责酒店开业需要的营业用品和设备的采购环节并且和公司部门密切合作。如果没有这次访谈和我在四季酒店获得的工作机会,我不会准备好应对接下来发生的事情。在这件事情上我将永远感谢公司。

  酒店和旅游行业的可持续性

  做出离开四季酒店集团这个彻底的决定源于我领悟到到自己在未来需要一种不同的生活方式和工作目标。我发现想要做教育、可持续和生态问题的解决方案领域的酒店管理工作。为了跟随自己的心,我为自己设定了一个目标 — 找到合适的地方定居后尽快开一家我自己的生态小屋酒店(eco-lodge)或客栈。在那之前,我会保持改进我的生活方式和相关知识来为那一天的来临做准备。

  山多威度假村(Sandoway Resort)工作机会的来临就像是命运开了一个玩笑:它不是计划中的工作,之后却证明了是在正确的时间出现的正确的工作地点。它不是一个生态度假村,却和整个自然环境极为和谐,并且我们建造这个度假村的工作团队成员均为附近村庄里的当地人。这是我下一步朝生态旅游方向迈进的一个极为合适的转折点。

 

  我也非常幸运地和杰出的酒店拥有者们一起工作。这些酒店拥有者们非常希望保留这个度假村的独特性,尽可能地使其不受人为影响,并且他们还支持完善相关法规以确保在这块区域进行的任何发展项目都尽可能是可持续的,在满足这个国家快速发展的旅游业需求的同时不破坏当地居民的生活和居住环境。

  在山威多(Sandoway)让我有机会看到了一种非常温和的旅游,游客们谨慎且宽容。其中大部分游客就是来见证景观的天然原貌的。天然的景观是这个国家的特色 — 这个神奇的国家仍然忠实于它的文化和传统,并且美丽天然的风景也让这个国家的原貌更加充实。

 

  给未来的酒店管理者的建议

  格里昂是我工作历程的开端。在来格里昂之前,我不确定我自己要走什么样的发展道路,但是我想要找到适合我自己的发展路径并走出我自己的舒适区接受考验)。格里昂可以给予你很多东西:个人和职业发展、令思想更加开明、扎实的知识、文化交流以及与行业的大范围接触。成为一名“格里昂人”经常会给别人以积极的印象并且一定可以打开很多扇门。

  对于想要成为领导者或管理者的积极上进的学生,我的建议和我的个性有密切的联系,却是我发自内心的建议,我将告诉他们:在格里昂你要做的不是一定要成为最优秀的学生,也不要为了名利去追求头衔,在你做的事情中找到快乐并用心去做。没有什么可以限制或阻挡一个充满热情的灵魂。保持求知欲,知道最好的见解来自于你在人生中遇见的最不同的人。永远不要拒绝陌生或未知领域;这是一个关于探索、创新和尊重的全球化行业。

  格里昂将通往世界的门为你打开;你只需要在你的行李中装满你记忆和知识,然后去寻找那条最让你心动的道路。

Serena Lugli,格里昂2007届毕业生,缅甸卡帕里海滩山威多度假村(Sandoway Resort, Ngapali Beach,Myanmar)驻店经理




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E

邮政编码:100027



Serena’s fast-paced career in hospitality

by Glion Institute of Higher Education   5 November 2014

From Four Seasons’ African Safari Lodge, to the white sands of Myanmar, Serena Lugli’s fast-paced career in hospitality management has taken her through many departments and countries in only 7 years. In this interview, she shares her secrets to climbing the ladder of success and for finding the hospitality career path that fits.

On choosing hospitality management and Glion

The word “Hospitality” evokes a world of cultures, ideas, specialties and warmth that can be a wonderful link among people around the globe. It is not the glamorous and luxurious component of it that attracted me the most to hospitality management, but rather the privilege of becoming part of an industry that blends different cultures and promotes their special traits through professionals who, thanks to their open mind, creativity and continuous passion, embody the prestigious role of being a true “hotelier”, or hotel manager.

Among all the schools I visited, Glion was the one that best represented that idea of being part of an open world, where the best opportunity lays in getting to know and learn from people who come from different cultures and who have enriching knowledge. At Glion, you become an adult and a professional, you understand how much you can be creative and communicative, but most of all you break down the boundaries between yourself and all that may be unfamiliar to you.

Glion life in Switzerland

Glion felt like my home away from home from the moment I walked in, until my graduation day. I got the opportunity to grasp my own potential and see how far I could aim for my future; this self-development would already be more than enough to be thankful for, but I was also blessed by getting to know very special people who are still some of the closest friends I have ever had.

Glion goes beyond the classic university experience; it’s a school of life where you learn how to be a solid professional and a better person. After Glion, once you are out in the working world, you’re standing so strongly on your own two feet that going ahead is a natural, endless option.

We all shared a beautiful stage of our lives where we met as teenagers and we said goodbye as adults, each one ready to follow his or her path.

Internships in hospitality and tourism

I did my first internship at the Four Seasons Resort in Sharm el Sheikh, Egypt as a cross training in Rooms Division. I was 19 and everything was new to me: from the Middle Eastern culture, to the real world of hospitality, and what it meant to work in it. This experience marked important milestones for me; I developed a bond and fascination with the Middle East, I found my drive to be part of Four Seasons when I graduated, and I grew to understand that this business was the right fit for me.

For my second internship, I was looking for a valuable alternative to my first experience, hence a city hotel instead of a resort, another strong chain instead of Four Seasons, and a different division from rooms. Without hesitation, I chose the Sales & Marketing cross training at Hotel Arts in Barcelona managed by the Ritz Carlton.Thanks to this experience, I learned Spanish fluently, I lived in full the glamor and fast paced rhythms of city hotels and I got a broader understanding of what it meant to be part of these perfect top hotel chains that work like Swiss watches.

The variety of my internships allowed me to test myself and understand better what I was more skilled at, my strengths and weaknesses, my simple likes and dislikes. On top of everything my internships helped me build an appealing CV that becomes the best tool for students to get noticed and get the job they desire during the recruiting period before graduation.

Internships definitely have a lot to do with putting into practice what we were learning in class and getting a much deeper knowledge about the job, but for me they were undeniably closely linked to how I developed as a person: I gained confidence and more control of my emotions, I started shaping myself into the professional I wanted to become.

Hospitality career progression within Four Seasons

Just before graduation, I was fortunate to have five job offers, but I was very clear in my mind that I wanted to join Four Seasons. I started my 6-year journey with them (and in their Doha property) with a Rooms Division Management Training contract that lasted one year. It was a great opportunity in a strong program that aims to prepare fresh graduates for the Assistant Manager role. At the end of it,I was promoted to Housekeeping Assistant Manager and then Concierge Assistant Manager.

Although these roles require very different skills and are filled with uncommon challenges and logistical requirements, I benefitted equally from both experiences. To succeed, I had to be adaptable and flexible at all times, I had to learn how to become a fast decision maker and a rational problem solver, I had to strengthen my people skills and try to take the right steps to become a balanced leader.

The time came when I felt the desire to leave hotel operations, and the hotel was seeking someone who would coordinate and look after a series of renovation projects that the property had to go through. This opportunity allowed me to move to the position of Project Manager where I got the chance to be involved with very interesting projects such as the rooms renovation, the opening a brand new restaurant and the capital projects.

Thanks to this exposure, I got into what I still consider the most beautiful and important experience of my life. In June 2012, I went on a task force to the Serengeti Park in Tanzania with the pre-opening team of the Four Seasons Safari LodgeThere, I was involved with the purchasing part of all the operating supplies and equipment required for the opening and I worked closely with the Corporate Office. Without the exposure and the opportunities I had with Four Seasons, I wouldn’t have been ready for what came after, and I will always be thankful to the company for that.

Sustainability in hospitality and tourism

The radical decision to leave Four Seasons came from my understanding that I needed a different lifestyle and work objectives for the future. I realized that my motivation in hospitality management was found in the educational side, and in sustainability and ecological solutions. To follow my heart, I gave myself the goal of opening my own eco-lodge or guest house as soon as I could find the right place to settle down, and until that time, I kept polishing my lifestyle and knowledge to be prepared when that time would come.

The Sandoway Resort opportunity came along as a trick played by destiny: it was not planned, but it turned out being the right place at the right time. It is not an eco-resort, but it is built in total harmony with nature and in our team there are only local people from the villages of the area. It was the right transition point for me to take the next steps towards eco tourism.

I am also lucky enough that I work with great owners who are very keen to keep the resort’s unique identity as untouched as possible and who are supporting the implementation of regulations which will ensure that any sort of development made in the area will be as sustainable as possible and won’t damage the local’s life and their home environment, while meeting the needs of the fast growing tourism demand in the country.

At the Sandoway I get the opportunity to witness a very gentle kind of tourism, with cautious and understanding visitors that, for the majority, seek nothing more than witnessing the authenticity that characterizes this marvelous country that is still true to its culture and traditions and is enriched by wonderful untouched landscapes.

Advice for future hospitality managers

Glion has been the very origin of my journey. Before Glion, I cant’s say I was sure about myself or about what my path would be, but I had the willingness to find it and to test myself out of my comfort zone. Glion has the key to so many locks: personal and professional development, mind opener, solid knowledge, cultural exchange, and great exposure to the field. Being a “Glioner” always generates positive impressions and can definitely open many doors.

For motivated students who want to become leaders and managers, my advice is very connected to my personality but it is genuine, I would tell them: It is not about being the best, running after a title just for the sake of it, but it is about finding happiness in what you do and doing it with your heart. There will be no limits or challenges hard enough to stop a passionate soul. Always be curious and think that the best insights come from the most diverse people you will meet along the journey of your life. Never avoid the unfamiliar or the unknown; this is a global industry all about discovering, renewing and most of all respecting.

Glion opens doors to the whole word for you; you just need to pack a luggage full of memories and lessons you have learned and go find the path that makes you heart beat the most.

Serena Lugli, Glion Alumna 2007, Resident Manager at the Sandoway Resort, Ngapali Beach – Myanmar


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7233-1-2.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论