2015年12月16日星期三

#GHEAC#[格里昂成功校友]Kristina在奥林匹克委员会找到她梦想中的工作

Kristina on finding her dream job with the Olympic Committee
Kristina在奥林匹克委员会找到她梦想中的工作

  格里昂高等教育学院                     2014年11月14日

 

Kristina Jabornicka在2013年从格里昂高等教育学院(Glion Institute of Higher Education)会展、体育和娱乐活动管理工商管理学士(BBA in Event, Sport and Entertainment Management)毕业后就直接开始在捷克奥林匹克委员会(Czech Olympic Committee)外事委员会工作了。在这次采访中,Kristina讲述了她是如何被会展管理这个领域所吸引、她在格里昂学到的最有意义的课程以及她在职业生涯中总结出的最新的见解。

Kristina出生于莫斯科(Moscow),但是她在捷克共和国( Czech Republic)一个叫Karlovy Vary的温泉小镇长大。她去布拉格英国高中(Prague British High School)读书,为出国上大学做准备。她在学校的一次展会中了解到格里昂,并立即爱上了独特的会展、体育和娱乐课程。

  她为什么选择会展、体育和娱乐活动管理?
  说实话,我一直想成为一名律师,但是后来在高中时我参加了学校的社会委员会,开始组织各种不同的活动。我发现活动策划非常有趣,于是,关于未来想要做什么,我改变了我的想法。当我还是一个小孩子的时候,我们社区经常会举行一些大型活动来庆祝节日,那些活动的创意、给人们带来的欢乐以及良好的组织安排总是让我印象深刻。于我而言,酒店行业意味着精密、忠诚、积极的态度和亲切的环境。

  她在格里昂的经历
  当我第一次来到格里昂的时候,我惊呆了。从格里昂校园看到的景色美到令人窒息,至今仍让我记忆深刻。格里昂的师生和教职工团队做了一件特别棒的事情 — 他们把我带入了一个”大学模式“(“university mode”),这个模式充满了挑战和惊喜并一直持续到我在格里昂的最后一学期。

  关于格里昂我最喜欢的是这里的国际化环境。另一方面,我当时真的不喜欢由考试和最后期限所带来的压力,但是现在我很高兴我经历了这些,因为这些经历让我在工作中对压力更有免疫力。

  关于格里昂会展、体育和娱乐活动(ESE)课程
  我现在想到格里昂的时候,我觉得它像是一所人生学校。这里有乐趣、失望、兴奋、快乐和友谊。

  在格里昂我们了解到理论是一回事,实践又是另外一回事。目前为止在我的职业生涯中,我还没有用完我在学校期间学到的所有知识,但是我掌握的技能帮助我更好地适应、领悟及在工作中获得提升。

 

  国际奥林匹克学会欧洲青年会议(主题:2015巴库(Baku) — 欧洲运动会)

  在奥林匹克委员会找到她的梦想工作
  我有一个梦想是参与奥运会并成为奥运会中的一员。因此当我发现格里昂正在举行2014年索契冬季奥运会(Winter Olympics in Sochi 2014)的介绍会和工作面试的时候,我知道我必须要在面试中表现优异以获得在这些奥运会中工作的机会。简而言之,我最终获得了这份工作并且这是目前为止我最好的工作经历。这之后我又立即开始在捷克奥林匹克委员会(Czech Olympic Committee)工作 — 要感谢我的论文,是我的论文主题给我提供了在这里工作的机会。现在我在捷克奥林匹克运动委员会处理外交事务。这是一次绝佳的机会让我可以做一些我真正喜欢的事情。



  访问波兰奥林匹克运动委员会 — 两国国家奥林匹克委员会谅解备忘录签字仪式

  实习和工作经历
  我第一份实习也是最有趣的实习是在布拉格外交酒店(Diplomat hotel in Prague)。我担任会展协调专员,和其他每一个人肩负同样的责任。从活动开始到结束我都要与客户沟通,这让我有机会经历到和其他部门及客户协调的实际困难。我理解了加入一个平衡和睦的团队有多重要以及服务行业有多艰辛。

  老实说,我很喜欢我的第一份实习,但是我意识到我更想在会展公司或会展场所或体育组织工作。我来到布拉格是出于家庭原因。我现在想到这件事情的时候我觉得我本应该去别的地方,一个更具异国元素的地方,这样就会有不同的体验。

  对于那些正在考虑格里昂会展、体育和娱乐活动管理课程或考虑从事会展管理事业的学生,我想说:抓住尽可能多的机会(工作,闲暇,和不同的人打交道)来找出你喜欢什么样的工作以及你在什么样的工作中可以获得满足。这之后,当机会来临的时候你会知道如何抉择。



英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education

中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E

邮政编码:100027



Kristina on finding her dream job with the Olympic Committee


by Glion Institute of Higher Education      14 November 2014

Kristina Jabornicka began working at the Czech Olympic Committee for the Commission for Foreign Affairs straight after she graduated in 2013 with a BBA in Event, Sport and Entertainment Management from Glion Institute of Higher Education. In this interview, Kristina describes her attraction to the field of event management, the meaningful lessons she learned at Glion, and her newly gained professional insights.

Kristina was born in Moscow, but she grew up in a small spa town called Karlovy Vary in the Czech Republic. She went to the Prague British High School in preparation for studying abroad at university. She discovered Glion through a presentation at her high school and immediately fell in love with the unique Event, Sport and Entertainment program.

Why she chose Event, Sport and Entertainment Management
To be honest, I always wanted to become a lawyer but then I got involved with the social board at my high school and I started organizing different kinds of events. I found event planning very interesting and I changed my mind about what I wanted to do in the future. Since I was a child, our community always celebrated holidays with huge events. I was always impressed with how creative and entertaining the events were, and how well they were organized. To me, hospitality means precision, faithfulness, a positive attitude, and a friendly environment.

Her Glion experience
When I first arrived at Glion, I was amazed. The view from Glion campus was breath taking and it still impresses me. The Glion team of faculty, students and staff did a great job, they put me into a “university mode” full of new adventures that lasted until the very last semester.

What I enjoyed the most about Glion was the international environment. On the other hand, I really did not enjoy the pressure I was under due to exams and deadlines; but now I am glad I experienced it because it made me more resistant to stress at work.

About Glion’s ESE program
When I think of Glion now, I realize it was a school of life. There was fun, disappointment, excitement, happiness and friendship.

At Glion we learned that theory is one thing and practice is the other. So far in my career, I have not yet used all of the knowledge I learned while studying, but the skills I developed have helped me to adapt, understand and improve in my job.

European Youth Session at the International Olympic Academy (Topic: Baku 2015 – European Games)

Finding her dream job with the Olympic Committee
One of my dreams was to attend and be a part of the Olympic Games. So when I found out that Glion was hosting a presentation and job interviews for the Winter Olympics in Sochi 2014, I knew that I would have to excel in the interview for a chance to work at those Olympics. In short, I worked at the Olympics and it was my best professional experience so far and afterwards I started immediately working at the Czech Olympic Committee thanks to my dissertation topic, which brought me there in the first place. Currently I am working at the Czech Olympic Committee for the Commission for Foreign Affairs. It is a great opportunity and I am doing something what I really like.

Visit of the Polish Olympic Committee – Signature of the Memorandum of Understanding between both NOCs

Internships and career experience
I had my first and most interesting internship at the Diplomat hotel in Prague. I worked as an event coordinator and I had the same responsibilities as everybody else. I was dealing with clients from the beginning until the execution of the event. I had the chance to experience real life difficulties with other departments and with clients. I realized how important it is to be a part of a well-balanced and friendly team and how the service industry can be tough.

Honestly, I enjoyed my first internship a lot, but I realized that I would rather work for an event company or at an event venue or sporting organisation. And I went to Prague because of my family. When I think of it now I think that I should have gone somewhere else, somewhere more exotic, for a different kind of experience.

To students who are considering Glion’s ESE program or event management careers, I would say: take as many opportunities (work, leisure, with different people) as you can to find out what it is that you enjoy and what fulfils you. Afterwards, you should know which way to go when opportunities arise.

原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7230-1-2.html

版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论