2016年1月6日星期三

#GHEAC#[英国校园] 格里昂 - 采访第4学期的学生

Interviewing semester 4 students
格里昂 - 采访第4学期的学生

Sylvia Lohardjo  2014年05月15日



  哈喽伙伴们,最近好吗?

  我采访了我的一些朋友们,我问他们在格里昂的感受如何。他们都是第4学期在读的学生,分别来自不同的国家。介绍一下我的朋友们:来自瑞士(Switzerland)的Max、来自瑞典(Sweden)的Matilda以及来自泰国(Thailand)的Champagne。

Maximilien von Stadelhofen,来自瑞士,酒店管理本科学士学位课程

  你为什么选择格里昂?
  我选择格里昂是因为当时我同时收到了瑞士洛桑酒店管理学院(EHL)和格里昂高等教育学院(G.I.H.E)的录取通知,我感到格里昂更加兼容并包,并且格里昂是真心邀请我来这里学习。

  你选择酒店行业的原因是什么?
  我选择酒店行业是因为我想拥抱新的文化。另外,酒店行业有很多人际交往方面的工作,这也是真正吸引我的一个原因。

  你在格里昂最美好的记忆是什么?
  目前为止我在格里昂最美好的记忆有:校际运动日、文化盛宴、当选网球代表、见到许多新的朋友和大家一起相处的愉悦时光。

Matilda Fredberg,来自瑞典,酒店管理本科学士学位课程

  你为什么选择格里昂?
  我选择格里昂是因为这里文化多元化的环境,还有格里昂精神!

  请找出三个关键词形容格里昂。
  国际化,机遇以及格里昂精神!

  你选择酒店行业的原因是什么?
  酒店专业知识和技能非常有用,今天几乎所有的商业领域中都要用到这些知识和技能。我把自己看作是一名酒店人,并且我热爱见到不同的人。

Rojjirat Opassuwan “Champagne,来自泰国,酒店管理本科学士学位课程

  你为什么选择格里昂?
  我选择来到格里昂是因为这所学校享有盛誉,以及格里昂获得NEASC(新英格兰院校协会)认证,这是一个行业内共同承认的知名认证。格里昂不仅教给学生理论知识,还有实践知识,这些都是在这个行业内工作所必备的,这些知识包含行业内的诸多领域:客房部,餐饮部,酒店管理等。此外,学校还为学生提供以实践为基础的学习课程:在餐饮部门和客房部的亲身实践课程。格里昂为学生们提供实践和理论密切结合的教育,对于学生们来说这也是有趣的学习体验,我们通过亲身实践还可以发展我们的创造力,这让我们在申请实习的时候非常受益。我相信格里昂传授给我们的知识已经让我们比其他学校毕业生领先很多,这些知识也让我们准备好踏入真正的职场。

  你的梦想职业是什么?或者你对未来的规划/期望是什么?
  毕业后我想参加文华东方酒店集团(Mandarin Oriental Hotel Group)的管理培训生项目,文华东方酒店是历史最悠久的酒店集团之一,在世界范围内享有极高的声誉。我主要对餐饮部门感兴趣,因为我喜欢和人们互动。我之前在一家餐厅中工作,那段工作经历让我认识到我喜欢为顾客提供品质卓越的服务,顾客们的满足让我感到快乐,并且让我为我的工作感到自豪。我在参加培训期间有时也会遇到难题,大多数是技术上的困难,但是那种克服困难之后的欢欣以及大家一起并肩作战让我克服了一个又一个的困难,并且我还学会从好事和坏事中都汲取到知识,这些都是宝贵的学习经历。

  请找出三个关键词形容格里昂。
  多样化,朋友,难以忘怀




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Interviewing semester 4 students

by Sylvia Lohardjo 15 May 2014

Hello guys? How are you doing?

I interviewed some of my friends to ask them how they feel about Glion. These are all students from semester 4, all from different countries. Meet my friends: Max from Switzerland, Matilda from Sweden and Champagne from Thailand.

Maximilien von Stadelhofen, Switzerland, Bachelor Hospitality Management

Why did you choose Glion?
I chose Glion because I was accepted in both EHL and G.I.H.E and I felt that Glion was more open-minded and really wanted me to study with them.

What made you choose the hospitality industry?
I chose the hospitality industry because I wanted to embrace new cultures. The human interaction within the hospitality industry was a real attraction to me as well.

What are your best memories at Glion?
My best memories as of now from Glion are the intercampus sport days, cultural fairs, being a tennis representative, meeting many new friends and general happiness.

Matilda Fredberg, Sweden, Bachelor Hospitality Management

Why did you choose Glion?
I chose Glion because of its multicultural environment and because of the Glion Spirit!

Find 3 keywords to define Glion
International, opportunities and Glion Spirit!

What made you chose the hospitality industry?
Hospitality is useful and needed in almost all business today. I see myself as a hospitality-person and I love meeting people.

Rojjirat Opassuwan “Champagne”, Thailand, Bachelor Hospitality Management

Why did you choose Glion?
I chose to come to Glion because of its reputation and the fact that it is accredited by NEASC, a renowned accreditation that is accepted by the industry. Glion provides both theoretical and practical knowledge required for the industry in areas such as Rooms Division, Food & Beverage and Hospitality Management. Furthermore, the school also offers Craft-Based Learning courses, which are hands-on classes in Food & Beverage and Rooms Division. Glion offers a great combination of theoretical and practical knowledge, it’s a fun learning experience for students, and we are able to develop our creativity through hands-on experience, which is beneficial for us when applying for an internship. I believe that Glion sets us apart from other graduates with a wide range of knowledge that prepares us for the real industry.

What is your dream job or What are your future projects/expectations?
I would like to take a Management Trainee Program with Mandarin Oriental Hotel Group upon my graduation, as it is one of the oldest hotel chains that is famous for its high reputation across the world. I am mainly interested in Food & Beverage because I love interacting with people. When I previously worked in a restaurant, it made me realize that I enjoy delivering excellent service, my customers’ satisfaction brought me happiness and pride in my work. At times, I faced obstacles during my training, mostly with technical matters, but the joy of accompanying and being accompanied by people has allowed me to overcome the hardships and learn to appreciate both the bad and the good times, both have given me great educational experiences.

Find 3 keywords to define Glion
Diversity, Friends, Unforgettable


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7526-1-1.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论