2016年1月3日星期日

#GHEAC#[成功校友] 格里昂校友分享:财务管理很有趣!

Finance is Fun!
格里昂校友分享:财务管理很有趣!

  格里昂校友写于2013年10月30日



  让我告诉你一个关于我的秘密,但是请不要告诉其他人:当我还小的时候,完成中学教育去读高中,我的老师们告诉我的父母他们对我的算术&数学课程给了一个负面报告,因为他们得出结论我不会算术。因此后来我读高中的时候尽可能避开了所有的经济类和数学课程,因为我认为我学不了这些。

  后来我来到格里昂读书,并且,毫不意外地,我没有通过数学入学初始测验,于是我需要加读额外的数学课程。那时我的教授Padovani先生,让我看到了我可以学数学,我后来以9分的成绩通过了那门课!他让我看到了我可以学数学,我可以计算,我可以学财政学,并且我甚至开始喜欢上了这些逻辑知识!

  我也认识到没有人曾经跟我说过我在我的职业生涯中不能做什么,我现在是一名合格的管理会计师。我在大型酒店集团的财政领域已有超过5年的工作经验,并且我从格里昂毕业时获得酒店&金融本科学士学位 — 甚至还有杰出毕业生的荣誉!所以,请相信我:如果我能做到,那么你也能!

  以后无论你在什么公司工作,大型酒店集团、私人经营的酒店、餐厅或其他任何类型的企业,学习财务管理总会让你受益。我曾接受过的最好的建议是:“知识就是力量。”世界上的每一个企业都有其经营目标,如果要理解你的公司,尤其是领导它,那么你就需要明白财务管理是什么。

  很多人说财务管理很无聊或很复杂,但实际上不是。这门学科很简单,任何人都能理解其基本知识。你不相信我,对吧?我知道当你在看你的会计课本或听到那些数字的时候你可能会想:这个学科不适合我。我不擅长这些。但是你忘记了这不是课本上的空壳材料,这是真实的生活,并且这些数字就是在告诉你真实的生活故事。如果你可以像阅读一本书一样阅读这些数据,你就会明白这家公司告诉你了一个什么样的故事。或许你想成为一名总经理或有一天拥有一家自己的公司?任何类型的领导职位我都能给你讲出如果你懂得财务管理和数据的基本知识你会拥有的独特优势。所以我的建议:最好现在就开始学!



  我相信如果你一开始就认为财务管理是一门有趣的学科,那么你在之后学习会计和金融的时候就会更加努力。你会把时间集中在课程学习上并且你会发现这个学科并没有那么难。每次当你遇到什么地方不明白的时候,想想真实的生活。问自己什么是最有意义的以及自己正在努力想理解什么?

  还是有问题?我会在博客上与你保持联系直到你得到你喜欢的答案为止。并且如果以后你在我的博客中(或在你的会计课课堂中)有任何不明白的地方,或者你仅仅是想给我写一些评论让我了解你的想法,不要犹豫,给我发邮件,邮箱地址是lisafabriek@gmail.com,或许我可以帮助你把财务管理变得更有趣!




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Finance is Fun!

by Alumni 30 October 2013

Let me tell you a secret about me, but please do not tell anyone: when I was young and was finishing up school to go to high school, my teachers spoke to my parents and told them that they were giving me negative reports in calculations & math, because they had concluded that I could not calculate. During my high school years, I therefore tried to avoid economics and math as much as I could as I believed this was just not for me.

I arrived at Glion and, not surprisingly, failed the initial math test, so I needed to take extra math class. My professor at the time, Mr. Padovani, showed me I could do math and I passed with a 9 on the subject! He made me see that I can do math, I can calculate, I can do finance and I was even starting to like this logical stuff!

I also realized that no-one was ever going to tell me I could not do anything ever again in my career. I am a qualified management accountant now, I have over 5 years of experience in finance of big hotel brands and I finished Glion with a Bachelor in Hospitality & Finance Degree – with merit even! So, take it from me: if I can do it, you can!

In any company you work for in the future, whether it is a hotel chain, an individual hotel, a restaurant or any other type of business, it is always beneficial to learn and know about finance. The best advice I have ever been given is: “knowledge is power.” Every business in the world has a purpose and in order to understand your business and especially lead it, you will need to understand what finance is.

Many people say that finance is boring or complicated but it is not. It is easy and any one can understand the basics. You don’t believe me, do you? I know when you are reading your accounting books or hearing about numbers you may be thinking: this is just not for me. I am not good at this. But what you are forgetting is that it is not textbook material, it is real life and the numbers are just there to tell you a story. If you can read numbers, like you read a book, you can understand the story the business is telling you. Maybe you want to become a General Manager or own your own business one day? In any type of leadership position it will give you an advantage if you understand the basics of finance and numbers. So my advice: better start now!

I believe that if you start to think finance is fun, you will make more of an effort in learning accounting and finance at a later stage. You will take the time to concentrate in classes and you will realize it is not that hard. Each time you do not understand something, think about real life. Ask what makes most sense and what am I trying to figure out?

Still having problems? I will keep blogging to you until you like it. And if there is anything you do not understand from my blog in the future (or your accounting class), or if you just want to give me some comments and let me know what you think, do not hesitate to pop me an e-mail on lisafabriek@gmail.com and maybe I can help to make finance more fun and interesting!

版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论