2016年1月6日星期三

#GHEAC#[英国校园] 侯嘉惠是谁?你不知道的格里昂校长的5件事

Who is Judy Hou? 5 things you didn’t know about Glion’s CEO
侯嘉惠是谁?你不知道的格里昂校长的5件事

  格里昂高等教育学院     2014年5月30日




  作为格里昂高等教育学院历史上首任女性校长,侯嘉惠最近吸引了诸多关注,且有很多积极的报道。女性校长仍然是一个稀缺的存在。事实上,在世界500强和1000强公司的首席执行官中,女性只占4.6%的比例。[1] 在新加坡(Singapore)举行的亚洲酒店和旅游会议(Hospitality and Tourism in Asia Conference)上,侯校长接受了行业女士专访,就女性在酒店和旅游领域面临的挑战发表了自己的看法。

  我们能从这位少有的女性CEO身上学到什么?侯校长的个人简历(Judy’s impressive CV )令人印象深刻,我们从她的简历上可以看到,她是通过努力工作才到达今天这个位置的,但是她还有一些非常有趣的价值观和个人爱好,在采访中她非常坦率地和我们分享了这些。

  她从家人获得鼓舞

  和许多女性CEO一样,侯嘉惠也是一位母亲。侯嘉惠的时间管理能力之强令人赞叹,她把她的时间妥善分配在工作和家庭中,并且她还从为人父母的经历中汲取到鼓舞的力量。”我有一位7岁大的女儿,她教给了我很多东西。为人父母真的会改变你。我思考问题的角度改变了,我会从父母的角度来看待教育。面临教育领域中的挑战时,我发现自己的协调能力也提高了。“

  在侯嘉惠三岁的时候,她们家从台北搬到了加利福尼亚(California)。她的父母都是中国人,所以她普通话的读写都非常流利。侯嘉惠将她对教育行业的热爱归功于她的父母。”我的父母也非常重视教育。在一个亚洲家庭中长大,成长的过程中总有一定要做到优秀的压力,这种压力会让人感到不舒服,但是我的父母非常开明。他们提供机会让我学习很多其他事情,“侯嘉惠说,”他们教我欣赏文学和音乐,我弹了10年钢琴。他们让我对家庭价值观和职业道德有很深刻的认知。我还学会了尊重他人、尊重其它不同的文化。这种尊重让我在和来自其它文化的伙伴一起工作时受益良多。“

  她喜欢流汗和呼吸

  每天,或基本上每天,侯嘉惠都会练习瑜伽。她甚至还喜欢挑战生理极限的比克拉姆式热瑜伽或”高温瑜伽“,她还取得了瑜伽教练证书。”我很喜欢瑜伽,我把瑜伽作为清理我思想的一种方式;它是动态冥想的一种形式。这项运动对我的工作也带来了很多益处,经过长时间紧张忙碌的工作之后,练习瑜伽是一种非常好的方式,可以帮助我集中注意力以及更好地呼吸。我练习过各种流派的瑜伽,但是我真的喜欢克拉姆式热瑜伽,它可以让你的注意力更加集中,因为你要学着忽略那种热度,并且你在这样一个房间里面畅快淋漓地流汗,这个房间里也都是和你一样流汗的人,“侯嘉惠笑着说。

  她是一位充满热情的人

  侯嘉惠身上最突出的一方面就是对所有与她工作相关的东西都充满了热情。她成为这样一所世界顶级酒店学校校长并不是凭运气,她是凭借自己对教育100%的投入才到达了这个位置。

  “从整体上来说,我对教育工作真的是充满热情。即使当我之前做人力资源经理的工作时,我也总是想方设法使人们在思想和能力上都获得提高。高等教育是真正地为人们提供机会,”侯校长说道。虽然她还有很多别的爱好,但她一直把精力聚焦在她的职业上,即使在空闲时间也是这样。”我也喜欢旅游,我不喜欢去同一个地方度假,我更喜欢看到新的风景,体验新的文化。“

  她是一位作家

  侯嘉惠不仅擅长分类整理纷繁的邮件,她同时还是一位作家和痴迷的读者。

  “我真的非常热爱写作。当别人问我问题的时候,我总会试着把我的答案写下来。为格里昂做内部资讯沟通newsletter的时候我感到很快乐。”侯校长说,“我也很喜欢阅读,我以前是一位非常痴迷的读者,但是我现在不会读太多小说了,因为没有时间。我对旅游文学、旅行日志、行业发展趋势和管理类书籍更感兴趣。”

  她有极好的愿景

  虽然侯嘉惠来到格里昂的时间并不长,但她对格里昂现在正在发生的各项正面变化绝对都了如指掌。“我认为格里昂是一所特别的学校,这里有非常多的机会,我们也都准备好了向前迈进。当和学生们对话的时候,你会意识到学校需要提供多少资源和知识,”侯嘉惠说,“很多人想知道我们接下来的发展方向,对此我想问他们这样一个问题:我们为什么称我们学校为高等教育学院?我们的核心是酒店教育,但是我们现在要在商业教育中迈向一个更有竞争力的位置。我们不仅要成为世界前三,我们要成为第一名。”

[1] Catalyst, http://blogs.wsj.com/atwork/2014/03/07/meet-the-women-ceos-of-the-fortune-500/




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Who is Judy Hou? 5 things you didn’t know about Glion’s CEO

by Glion Institute of Higher Education 30 May 2014

As the first female CEO of Glion Institute of Higher Education, Judy Hou has attracted a lot of attention lately, and for good cause. Women CEOs remain rare. In fact, only 4.6% of Fortune 500 and Fortune 1000 companies have female CEOs.[1] Judy herself commented on the challenges that women face in the hospitality and tourism sector in an interview for the Women in Hospitality and Tourism in Asia Conference in Singapore.

What lessons can we learn from this rare woman CEO? Judy’s impressive CV tells us she’s worked hard to get to her current role, but she also has some very interesting values and personal habits that she shared with us in a candid interview.

Her family inspires her

Like many women CEOs, Judy is also a mother. In an amazing feat of organization, she balances her time between work and family and draws on her parenting experience for inspiration. “I have a 7 year old daughter and she has taught me a lot. Parenthood really changes you. It has made me think about things differently and given me insight into education, from a parent’s perspective. I’m more attuned to the challenges that we face in education.’

Judy’s family moved from Teipei to California when she was just three. Both of her parents are Chinese, so she speaks and writes Mandarin fluently. Judy credits her love for education to her mother and father. ‘My parents were very focused on education. Growing up in an Asian family, with the pressure to excel, is not always comfortable, but I had very open parents. They provided opportunities for me to learn many other things,’ explains Judy, ‘They taught me an appreciation for literature and music. I played piano for 10 years. They gave me a strong sense of family values and work ethic. I also learned a respect for other people and cultures. Having this respect helps a lot when working with other cultures.’

She likes to sweat and breathe

Every day, or almost, Judy does yoga. She even likes the rather extreme Bikram yoga or “hot yoga” and she has the certification necessary to teach yoga classes. ‘I appreciate yoga as a way to clear my mind; it’s a form of moving meditation. It has also helped me a lot in my profession, with long work hours and hectic schedules it’s nice to practice yoga as it helps me to focus and breathe. I do all styles of yoga, but I really like Bikram, it improves your concentration when you can learn to ignore the heat and that you’re sweating in a room full of other sweating people,’ she laughs.

She’s a passionate person

The most striking aspect of Judy Hou is her passion for all things related to her work. Obviously, she didn’t become the CEO of one of the world’s top ranking hospitality schools by luck, she got here by being 100% committed to education.

‘I’m really passionate about education in general. Even when I was working in HR, I was always looking for ways to develop people’s minds and talents. Higher education is really about providing opportunities for people,’ explains Judy. When prompted for any other passions, she stays true to her profession, even in her leisure time. ‘I also love travelling and tourism. I’m not the type to always go to the same place on vacation, I prefer to see new places and experience new cultures.’

She’s a writer

When Judy isn’t busy sorting through emails, she is both a writer and an avid reader.

‘I really love writing. I always try to write my own pieces when asked. Furthermore, I was happy to work on an internal communications newsletter for Glion.’ Judy admits, ‘I also love to read, I was a voracious reader in the past but I don’t read much fiction these days, I don’t have the time. I am more interested in travel literature, travel journals, industry trends, and management books.’

She has a vision

Although she hasn’t been with Glion long, Judy definitely has her finger on the pulse of positive changes happening here.  ‘I think Glion is a special institution, a place where we have lots of opportunities and we’re ready to move forward. When speaking with students, you realize how much the institution has to offer, ‘explains Judy, ‘Many people want to know where we are going and I would ask them: Why do we call ourselves an institute of higher education? Our essence is hospitality but we are moving towards a stronger stance in business education. We are aiming to be not just among the top three, but number one.’

[1] Catalyst, http://blogs.wsj.com/atwork/2014/03/07/meet-the-women-ceos-of-the-fortune-500/


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7521-1-1.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论