2016年1月11日星期一

#GHEAC#[成功校友] 格里昂校友分享:在雅加达(Jakarta)的实习生活

Life on internship in Jakarta
格里昂校友分享:在雅加达(Jakarta)的实习生活

Sylvia Lohardjo   2014年10月10日




  嗨,伙伴们,最近怎么样?

  我现在是第5学期在读,在办公室实习。你可能也看过我之前发布的博客:如何申请到一份实习(how to get an internship)。我现在是在雅加达文华东方酒店(Mandarin Oriental, Jakarta)做传播部实习生。传播办公室是公共关系和市场沟通的另一个名称。

  我每天的工作时间是上午9点到下午6点或7点。没有特别典型的日程安排,因为每一天的工作都是不同的,但也正因为如此我学到了非常多的知识。

  适应期

  实习之前,我已经在学习和发展部门接受了培训,这次培训教给了我有关运营的所有知识,从如何使用灭火器到如何使用酒店指南,全部都囊括了。




  在适应期,我见到了大约40名培训生。我学到了很多关于文华东方酒店的知识并提高了自己与新同事合作工作的技能,这是我在适应期的第一份收获。并且在学习使用灭火器的时候他们用真实的火来训练我们,这让我感到非常惊讶。

  实习的最初阶段

  实习开始之前,我感到自己的神经非常紧张。幸运的是,上一位传播部实习生再有两天才会离开,我可以和她共同工作两天,她教我如何井然有序地工作,如何做报告、做数据,还跟我分享了一些建议。

  在实习的最初阶段,我做的最多的工作就是检查我们在社交媒体和杂志上的信息。在我自己的国家,我们使用社交媒体非常多,尤其是照片分享(instagram)、推特、Facebook和Google+。我的主管非常和善,不断地提醒我应该做什么,并矫正我的做事方式。我们部门中的每一个人都乐于助人且态度友好。

  我的日常工作

  我需要帮助做许多照片拍摄的工作,因为我们需要在社交媒体、海报和其它社交平台上做推广。做摄影师让我认识到食物的外形有多么重要 — 不是每一款好吃的食物在照片里都会看起来漂亮。我的另一项任务是协助酒店的媒体代表工作:有好几家的记者和杂志在报道我们酒店。最新的一篇报道是印尼美都电视台(Metro TV)做的,报道了在后台制作月饼的中国行政总厨Jeff Lee。



  图片:左图是我们正在做中秋节的推广工作,一直做到九月10号,这期间我学到了很多关于文化和颜色的知识,我们还和雅加达最受推崇的美食博客主们一起举办了美食品尝和烘焙活动。右图是一名摄影师来我们餐饮部的一个部门做360度的虚拟照片之旅,这些照片是为一家知名的杂志提供的,我的主管和我体验了一把这个360度相机拍摄。

  我在实习中最喜欢的工作绝对非会展管理莫属了。会展管理工作非常地奇妙、有趣,并且在做会展管理的时候我都感觉不到我是在工作。我还很喜欢为接下来一周的社交媒体计划做策划、构建完美的言辞、编排故事以及想出一些新的创意。这份热爱推动我进行更加深入的思考并增加了我对言辞方面的知识掌握。我认识到这样被爱好驱动且积极主动地去工作是一件非常好的事情,对于在这个办公室里的工作来说尤其如此。我工作的这家酒店非常欣赏实习生的创新能力。

  我们最新举办的一场活动是MOBarkustik,一名参加印尼偶像评选决赛的选手来到我们酒店,我们一起和时尚先生(Esquire)杂志做了一些合作工作。我需要在社交媒体上推广这次活动,在Twitter上和照片分享上发送活动的实时信息。这次活动非常有趣,这是我第一次做会展活动新闻报道方面的工作。我们有一位吧台服务员也非常有趣,他制作的鸡尾酒在黑暗中极为绚丽夺目。我需要拍摄一些漂亮的图片和视频来为这场活动做更好的宣传。传播部主任告诉我要进一步打开思维融入进来,在一个充满陌生人的房间工作时要做到这点尤其困难。总体说来,这场活动非常有趣,让我在新的经历中可以和更多不同的人交往并进一步打开自己的思维。



  图片:雅加达文华东方酒店照片分享(上左:我们在MOBarkustik活动中用柑曼怡(Grand Marnier)制作的绚丽的鸡尾酒)

  在来文华东方酒店实习之前,我从来都不知道我还可以做这么多的事情,并且这些事情都有助于我进一步地探索我自己的天赋。在我实习期间还有其它很多有意思的小事。我之前也从不知道语言能对人产生这么大的影响。由于我对销售和市场方面的工作也感兴趣,工作团队还让我在他们的商务会谈中担任翻译,这也非常有趣!我热衷于学习更多的知识,这样会让你提升地非常快!在照片分享(Instagram)中搜索@MO_JAKARTA可以了解更多我做的工作!



Sylvia Lohardjo

  我今年19岁,我出生于印度尼西亚,现在在格里昂酒店管理专业学习。我热爱旅行,尤其喜欢去中国旅行。我梦想有一天可以在印度尼西亚的餐饮行业开创一份自己的事业。




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Life on internship in Jakarta

by Sylvia Lohardjo 10 October 2014

Hi guys, how have you been?

I am currently in my 5th semester doing my back office internship. You may have read my post before on how to get an internship. My position here is the Communication Intern in Mandarin Oriental, Jakarta. The communication office is another word for public relations and marketing communications.

My day starts at 9 am and finishes at around 6 pm – 7 pm. There is no exact schedule as everyday is different, but this is what I have learned so far.

Orientation week

Before I started my internship, I had training with the learning and development department and they taught us everything from how to use a fire extinguisher to the guidelines of the hotel.

During orientation week, I met around 40 or so trainees. I learned a lot about Mandarin Oriental properties and developed teamwork skills with the new people I met. This was my first orientation and I was amazed that during the fire extinguisher practice they used real fire to train us.

The first few days

Before starting my internship, the feeling I had was very nerve-wracking. I was so lucky to have the previous communication intern still there for two days before she left. She taught me what to do regularly, reports, statistics and shared some tips with me.

Over the next few days, what I did most was check social media and magazines. In my country, we use social media a lot, especially instagram, twitter, Facebook and Google+. My supervisor was very friendly and kept on reminding me what I have to do and correcting the way I do things. Everyone in my department is very supportive and friendly.

My usual activities

I get to assist on a lot of photo shoots since we have to promote on our social media, posters and other media platforms. The photographer made me realize how important food styling is and not everything that tastes good will look nice in a picture. Another task was to assist media representatives in the hotel. We’ve had a few journalists and magazines covering our hotel. The latest one was with Metro TV for the behind the scenes shooting of creating moon cakes with the Executive Chinese Chef Jeff Lee.

Pictures: left; we were promoting the mid-autumn festival until September 10 and I learned a lot about the culture and colors, we also had a food tasting and baking event with Jakarta’s most respected food bloggers. Right; a photographer came to take a 360° virtual tour photo of one of our F&B outlets and room for a well-know magazine, my supervisor and I took a test of the Camera360.

What I love most about my internship is definitely the events. Event management is awesome, fun and I do not even feel like I’m working. I also love to brainstorm for the social media plan for next week, creating the perfect wording, storyboarding, or thinking up new ideas. As a result, it pushes me to deepen my thinking and increase my knowledge of words. I realize that being pushy and initiative can be a good thing especially in this office. The company I work for appreciates creativity in interns.

One of the most recent events was the MOBarkustik, when one of the Indonesian Idol finalists came and we worked together with Esquire magazine. I had to promote this event on social media and do live tweeting and Instagram. It was fun since it was my first event coverage experience. We also had a bartender who was very interesting, since the cocktails glowed in the dark. I had to take nice pictures and videos to compliment this event. The Director of Communications told me to be more open and jump in, which is hard especially in a room full of strangers. Overall, it was an interesting event and it allowed me to socialize and open myself to new experiences.

Pictures: Mandarin Oriental Jakarta Instagram (top left, our complimentary cocktails collaborating with Grand Marnier #MOBarkustik event)

Before coming to Mandarin Oriental, I didn’t know I would be doing a lot of things that would allow me to explore my talents. There are other details of my internship, but luckily it is not boring. I never knew that words could be such a huge effect on people. As I am also interested in Sales and Marketing, the team allowed me to join in their business meeting as a translator and it was very interesting. I am keen to learn more and will update you soon! Follow @MO_JAKARTA on Instagram to know more about what I do!

Sylvia Lohardjo

I am 19 years old, was born in Indonesia and am currently studying hospitality management at Glion. I love to travel, especially to China an I dream to one day open my own business in the food and beverage industry in Indonesia.


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7552-1-1.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论