2016年1月8日星期五

#GHEAC#[成功校友] 人力资源经理系列II — 展示你自己的时刻

HR Series II – Time to Be You
人力资源经理系列II — 展示你自己的时刻

Eddy    2013年11月29日



  展示时间到!在我的上一封信中,我给你布置了任务好好检查你的个人简历。

  它是否经得起实践检验?你请完全中立且对你的课程一无所知的人对其做评估了吗?希望你做到了,因为如果在面试过程中面试官发现你在粉饰你的真实情况,你将不会有解释的机会。

  我们也谈到了线下和线上的一致性。展示出你最好的一面。再强调一次,“工作空间‘要始终保持一致,你的第一封邮件和简历已经让你一只脚迈进了成功的大门。现在迈这另一只脚,你就是在和面试官建立潜在的联系。




  但是,我又不得不承认最近的一次经历让我对这个面试官感到困惑;他似乎拒绝任何形式的”联系“,这让我在面试中有一点不安,甚至后来很生气!这是他故意用的策略吗?我不知道。从另一方面来说,这次截然不同的面试经历让我获得了我现在的职位:这次访谈已经对我后来的职位做了着重介绍了。

  所以现在,你做好准备,刷好牙齿,穿上你最好的最光彩照人的战袍…记住你的着装必须舒适并且与面试环境和谐(保守的西装和领带,亦或是奢华型?)也要顾及你的发型、气味和握手方式,这会让你与其他人拉开差距(好或者坏)。细节是最容易出错的地方。

  然后你要安排一个舒适的时间表。你真的喜欢像无头苍蝇一样在面试官面前到处碰壁吗(不!)?你也应该考虑到你当天在面试之前的情绪;我有一次错过了安排在午餐时间的第三轮面试,就是因为在上午经历了一场灾难性的面试。

  这让我开始关注白天的时间问题。如果你不是一个习惯早起的人,为沟通洽谈安排到你状态最佳的时间。

  最后但并不是最不重要的,不要忘了你的定位、你能为公司提供的价值、以及公司可以提供给你的价值。这是一个双方合作关系,不是吗?

  现在,我与你分享一些我读到我听到的(疯狂或者吓人)事情:

  “我不太了解,但是…”,我之前已经明确地告诉过申请者他需要提前准备这个选出来的问题。

  “我没有弱点。”我立即就发现了他的一个主要问题:不知道自己的弱点是什么!

  “我没有时间准备。”是的!真的听过很多次这样的话了…现在只需要想象一下我的回答是什么!

  “我会在你这里做几次半年的实习,然后我会去更好的酒店。”不想评论。

  “创造力是对女孩的要求,”当我们在面试一个明确要求创造力的职位时。

  “我闲不下来,我总得做点什么事情,”回答了他随后提到的在过去6个月里”我对白天的电视节目内容很熟悉。“

  这样,无论你是否采纳这些建议,我都为你列好了一个精华内容简表。请加上你自己的准备内容。

  我的面试准备内容清单:

  调查公司的相关资料并作出优势 — 劣势 — 机遇 — 风险分析

  调查这个职位和情况以及接下来的目标职位的情况(你的事业规划)

  研究面试官的资料

  我知道我的发展需求并将这些印在脑海里

  我知道我最大的优势并将其印在脑海里

  我有明确的例子、数据和衡量指数可证明我所述属实

  我知道我的强项和弱点/我做了我自己的优劣势分析(SWOT)

  我可以用一个词语总结我自己

  我知道别人对我的看法(家人、朋友、同学/同事、讲师/领导)

  我通过查阅有良好声誉的资源库跟进最新信息(格里昂图书馆(GLION’s library)、康奈尔报告(Cornell’s reports)、eHotelier.com网站等)

  我准备了一系列在面试时可能会问到我的问题,并且我知道答案

  我让自己保持思维敏捷,因为我需要调整自己适应面试的节奏

  然后我觉得带着我的笔记本面试会让我感觉更舒适,我在面试过程中记下了更多笔记

  现在,非常重要的一点:发送”感谢“消息

  猜猜面试官在面试完我们之后发送消息的比例有多大?哈!非常少,我粗略估计:勉强到10%!并且这个比例已经涵盖了所有的职位,从前台到客户关系经理(是的,甚至他们也是这样的情况)。有一些面试官会告诉你,”一周后才出结果“… 我想说,你可以视自己的情况而定,但是我们会喜欢在面试之后迅速发送一个简洁明了的消息;这有助于让会谈结束得更加自然并让面试官对候选人有更好的印象。

  个人而言,我有时候在面试完回家的路上时直接发送这个”感谢“消息。要不然就是在晚上回家后再发。我会利用这次机会把我在面试过程中没有回答好的问题做出回应,或添入一些额外的信息提示以更好地推荐我自己。
现在,你准备好用推特(Twitter)联系面试官了吗?

  我刚刚在推特上联系了一位面试官;很明显,我已经对他做了一些了解。并且随后在我和他面试时我会在推特上再次联系他。

  结论:做好充足的准备 — 放轻松 — 不要做过多承诺(不要长篇大论讲故事)— 表达观点 — 做你自己

  我已经迫不及待想读你的故事了 … 因为面试官们也是一个很有趣的群体!  




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education

中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



HR Series II – Time to Be You

by Eddy   29 November 2013

Show Time! In my previous post, I left you with the task of scrutinizing your CV.

Did it stand the reality check? Have you asked someone totally neutral and ignorant about your curriculum to assess it? Hopefully you did, since it would not be fair to you, or the interviewer to find out during the interview that there is a gap between what you are trying to portray and what you can actually offer.

Also we talked about offline and online consistency. Time to show you at your best. Again, the ‘workspace’ has extended so far, that your very first email and CV is already one foot inside the door. And just with this one foot, you are potentially building a relationship with your employer.

However, I have to admit that a recent experience left me baffled about the employer; he seemed to refuse any ‘connection’, which had me a little unsettled during the meeting, and angry thereafter! Were these his tactics? Strategy? I’ve no idea. On the other hand, I have also just had the opposite experience with the interview that got me my current role; the interview already highlighted what my role was to become.

So now, you’re getting ready, brushed your teeth, and have put your best and shiniest armor on … bear in mind that it has to be comfortable AND appropriate for the circumstances (conservative suit and tie, or extravagant?) Consider also your hairstyle, your scent and your handshake; this gives a lot away (good AND bad). The devil IS in the detail.

Then you should also seek a comfortable schedule. Do you really fancy running around like a headless chicken and in a pretty state (not!) in front of your interviewer(s)? You should also consider your mood on the day and prior to your meeting; I missed the third round of interviews at lunchtime once, because of a disastrous meeting with builders in the morning!

Which leads me on to the issue of timing, on the day. If you are not an early bird, negotiate an alternative time when you would be at your best.

And last, but not least, don’t forget who you are, the value you are about to add to the company, but also the value they could add to you. It is a two-way partnership, isn’t it?

So, let me share some of the (crazy or scary!) things we read or hear:

– “I can’t really say but …”, when I clearly informed the applicant he would need to research that screening question.

– “I have no weaknesses.” I found him a major one instantly: not knowing his weaknesses!

– “I didn’t have time to prepare.” Yes! Truly heard a couple of times … now, just imagine my response!

– “I’ll do some six months with you and I’ll go for higher hospitality.” No comment

– “creativity is for the girls,” when we were interviewing for clearly a creative role

– “I can’t stay still, I always need to be doing something,” just to respond later on, that in the past six months “I’ve got familiar with day-time TV.”

Thus, whether you tick some (or all) of the boxes here, I thought I’d put a short list of essentials for you. Please do add your own.

My interview check list:

# Research about the organisation and conduct a Strength- Weakness- Opportunities- Threat analysis

# Research the role and subsequent ones (your career plan)

# Research the interviewer(s)

# I know my development needs and have them in mind

# I know what my best achievements are and have them in mind

# I have clear examples, figures, measurements

# I know my strengths and weaknesses / I have done my own SWOT

# I can summarise myself in one word

# I know how people see me or would speak about me (family, friends, fellow students / colleagues, lecturer / manager)

# I keep up-to-date through reputable sources of information (GLION’s library, Cornell’s reports, eHotelier.com …)

# I have a list of questions I would like to be asked in the interview, and I know the answers

# I have sharpened my pencil AND my emotional intelligence, because I’ll need to adjust to the pace and style of the interviewer(s)

# … then I feel comfortable bringing in my notes, and taking more during the interview

Now, very important point: the ‘thank you’ note.

Guess what the proportion is of candidates sending a little note after a meeting with us? Hu? Very little, and as a wild estimate I would say: barely 10%! And this is across all positions, from front liners to … Guest Relations Managers (yes, even them!), and other managers. Some will tell you, ‘wait for a week’ … I’d say, see for yourselves BUT we love a short smart note quickly after meeting people; it does help to close the encounter and form a better idea about candidates.

Personally, I sometimes send it straight after the interview, on my way back home. Otherwise in the evening, from home. Then I take this opportunity to respond to questions that I couldn’t properly answer during the interview, or to add extra hints that help me sell myself.
And now, are you ready for Twitter?

I’ve just tweeted a recruiter; obviously, I knew him already. And I will tweet him afterwards, when I get an interview with him.

Conclusion: Be prepared – Be comfortable – Don’t overpromise (don’t tell stories) – Deliver – Be yourself

I can’t wait to read your stories … because recruiters are also another interesting number!


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7501-1-1.html

版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论