2016年1月7日星期四

#GHEAC#[成功校友] 格里昂校友分享:我为什么选择格里昂读在线MBA课程?

Why I chose Glion for my online MBA
格里昂校友分享:我为什么选择格里昂读在线MBA课程?

Ulysses Theoharis,2013年10月15日




  大家好!我叫 Ulysses Theoharis。我祖籍希腊,前些天刚过46岁。我在格里昂学习国际酒店和服务业管理在线MBA课程,历时两年零八个月(这是这个课程实际花费的时间),几周前刚刚结束。下周,2013年9月初,我将带着我的家人一起搬到泰国曼谷重新定居,遵循我的心愿居住在东南亚并且在泰国的酒店行业工作。




  但是让我们从头说起!

  那是在2009年,我认识到我必须为我的事业做一些别的事情,否则的话未来这些年我将不会有真正的事业。当时我在一家希腊公司担任餐饮部经理、运营经理和厨师(是的,我同时兼三个职位!没错!),这家公司专业做餐厅和希腊从法国和意大利的美食进口/分配。我在酒店和餐厅有超过15年的工作经验。著名的希腊危机当时确实是势头渐长并逐渐形成惊人的力量直至今天对希腊和希腊社会造成摧毁性打击。

  那时我不可能去参加一个实体的MBA课程,因为我还要在工作和家庭中尽责。因此我决定寻找一个酒店管理在线MBA课程。在网上搜索了好几个月之后,我得出结论:只有极个别的课程或传统的商业管理硕士有在线课程。并且,提供这些课程中的大学绝大多数并非专业型酒店学校。我也查找过格里昂的资料,并且如果可以我当时肯定就参加了其实体的酒店管理MBA课程了,但这对于我来说是不合实际的。



 
  你看,要实现我的计划/梦想,我需要从一所享有盛誉的大学获得一个坚实的文凭。格里昂是世界三所顶级酒店专业学校之一,这符合我的计划。所以我等待着并最终获得命运女神的垂青:2010年年初,我得知格里昂将在那年8月份推出其首期酒店管理在线MBA课程。

  我又额外花了6个月时间安排我的计划,并且我最终申请到了那个课程,于2011年1月开始上课。回首看,我对自己在课程开始之前花费那六个月的时间安排好一切事宜感到宽慰,因为否则的话,比如如果在2011年1月之前开课,那我在时间管理上一定会有很多问题。

  综上所述,有三个问题需要特别注意:年龄、积极主动和时间管理。

  未完待续……




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Why I chose Glion for my online MBA

by Ulysses Theoharis, 15 October 2013

Hello! My name is Ulysses Theoharis. I am of Greek origin and a few days ago I turned 46 years old. A couple of weeks ago, I concluded the GLION online MBA in International Hospitality and Service Industries Management after two years and eight months (this is how much it actually takes). Next week, beginning of September 2013 that is, I will be relocating with my family to Bangkok, Thailand following my dream to live in South East Asia and work in the Thai Hospitality industry.

But let’s take it from the beginning!

It was the year 2009 when I realized that I had to do something with my career otherwise in a few years I wouldn’t have a career. At the time, I was working as a Food & Beverage Manager, Operations Manager and Chef (Yes all three! No mistake there!), for a Greek company specializing in restaurants and the import / distribution in Greece of gourmet food from France and Italy. I already had 15+ years of experience in hotels and restaurants. Also the famous Greek crisis was really gaining momentum and was slowly becoming the amazing thing that has today destroyed Greece and decimated Greek society.

At the time I didn’t have the possibility to follow a land based MBA program, due to work and family obligations. So I decided to search for an online MBA program in Hospitality Management. After many months of online searching, I had arrived to the conclusion that only individual courses were on offer online or the traditional Masters in Business Administration. Also, most of these courses were offered by universities that were not specializing in hospitality. I had already researched Glion and if I was able I would have joined the land based MBA in Hospitality Management, but that was not the case.

You see, for my plan / dream to become viable I needed a solid diploma from a university with excellent reputation. Glion being in the three top schools for hospitality studies fitted my plans. So I waited and finally I got lucky. In the beginning of 2010, I was informed that GLION was going to initiate an online MBA in Hospitality Management in August of that year.

It took me another six months to arrange my schedule and I finally applied for the term that started in January 2011. Looking back at it, I am relieved that I took these six months to arrange everything before commencing my studies because otherwise I am sure that I would have had a few time management issues if I started earlier than January 2011.

Three issues need special attention from the previous paragraphs, age, being proactive and time management.

To Be Continued……..


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7490-1-1.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论