2016年1月8日星期五

#GHEAC#[成功校友] 格里昂校友分享:旧时记忆 - 来格里昂的第一天

Memories of the old times: first day in Glion
格里昂校友分享:旧时记忆 - 来格里昂的第一天

  格里昂校友写于2013年11月14日




  我想写一些所有格里昂的学生都能记起来的事情:他们在第一学期来格里昂报到的场景。我永远也不会忘记那一天以及当时抵达校园后的忧虑。

  虽然我对瑞士已经很了解,并且我来自瑞士的邻邦 — 法国,但是对于我自己和我以前的生活来说这仍然是一个巨大的改变。




  我记得当我知道我是和另外一个人同住一间宿舍时我特别惊慌失措。在我的成长经历中,我没有参加过夏令营或睡衣派对,也从来没有和别人共享过一个卧室!学校客房管家接待了我和我父母,跟我说了我室友的名字。我径直去贴放学生照片的照片墙上寻找我的室友,看看她长什么样子

  随后我去了我的宿舍,在俱乐部大楼一楼。这样我每天去俱乐部就不用爬楼梯了!

  跟家人道别后,我们下午和师生有一个见面会。我在会议室要坐在哪里?我应该和谁坐一起?当我看到学生们陆续进来,而我在巴黎的两位熟人和我在一个班级时,我感到放松了许多。我已经不记得学校主任当时讲了些什么了,但是我永远不会忘记的是我明白自己正在以新的身份迈向新的生活。我只有18岁,相对于衬衫和高跟鞋,我更习惯于穿牛仔裤和运动鞋。但是这仍然是我接下来三年极为精彩的人生历程的开端:在这个文化多元化的环境中和很多很优秀的人做朋友,我们相处的很愉快,并且我从中受到了很多潜移默化的影响。

  你知道是哪一方面让我确信我会喜欢在格里昂完成学业吗?

  从蒙特勒(Montreux)向下走到梅费尔(Mayfair)(当时在格里昂人中间非常流行的地方),报到第一天晚上我们所有人都在那里见面,并时常举办聚会,直到今天也是如此。

Olivia Prangey Amzalag




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



Memories of the old times: first day in Glion

by Alumni    14 November 2013
        
I would like to write about something that all Glion students surely remember: their arrival at Glion upon the first semester. I will never forget that day and the apprehension I felt as I arrived.

Although I already knew Switzerland, and was coming from a border country, France, it was a great change for me and from my former life.

I remember that more than anything else I was freaking out at the idea of who I would share a room with. I had been raised well away from summer camps or pyjama parties, and had never shared my room! The general housekeeper of the school who welcomed my parents and me, told me the name of my roommate. I went straight to the board where the pictures of the students were hanging up to check what she looked like.

Afterwards I went to my room which was in the Club building, right at the bottom. No need for me to go to the gym after climbing the stairs every day!

After saying our goodbyes to our families, we had a meeting that afternoon with the faculty. Where should I sit in the room? Who should I sit next to? I discovered, while seeing students coming in, that two of my acquaintances from Paris were in my class. I felt relieved at that for sure. I do not remember the speech that was made by the director of the school but the thing I will never forget is that I understood I was entering a new life with new rules. I was only 18 and more used to wearing jeans and sneakers than skirts or high heels. But it was also the beginning of three years of a tremendous adventure in a multi-cultural environment with great people who became my friends and with whom I still share so much, and with great pleasure.

And you know where I really came to believe that I would love studying at Glion?

Down in Montreux, at the Mayfair (it was the trendy place at that time for Glionners), where we all met, randomly, to party on the first night like we still do today.

Olivia Prangey Amzalag


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7511-1-1.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论