2016年1月11日星期一

#GHEAC#[成功校友] 在你毕业之前,格里昂在线MBA是如何改变你的职业生涯的?

How the Glion Online MBA can change your career before you graduate
在你毕业之前,格里昂在线MBA是如何改变你的职业生涯的?

  格里昂高等教育学院    2015年7月9日




  刚开始读在线MBA课程的时候,Darren Darwin在阿曼(Oman)一家酒店担任总经理。随后在读这个课程的一年半的时间内,Darren Darwin转而在俄罗斯开了一家酒店,隶属于Rezidor酒店集团。

  从MBA课程一毕业,Darren就被任命为安纳塔拉水疗度假村(Anantara Hotels Resorts & Spas)总经理,于是Darren的新使命就是管理这家酒店的开业事宜。该酒店是中东地区地理位置最高的酒店,坐落在一个海拔3000米的悬崖边上。




  下面是Darren对格里昂在线MBA课程的看法,我们将其总结成了一份2分钟的阅读材料:

  这个课程并不容易 …

  “刚开始读这个课程的时候是很艰难的。你在生活作息和心态方面都要做一个转变,每天经过10小时高强度的工作之后再去学习是一件非常困难的事,”Darren解释道,“最开始几个模块的学习是在摸索中进行的。这个课程要求你自律、妥善安排时间、做事有计划性并且精力集中。我必须始终铭记我的最终目标。把这个课程读下来是非常不容易的,不过有困难也是正常的,因为你读的是一个MBA课程,并且是格里昂这所世界上最好的酒店管理学校的MBA。”

  在线MBA …

  “让我对自己产生了强烈的信心并且在某种程度上增加了对自己的尊重 — 我获得了这所享有盛誉的学校授予的MBA学位,这种感觉太棒了!”

  “改变了你的思维方式。现在我对每一件事都会进行分析,我会质疑现状,我学会了从一个更具有战略眼光和长远眼光的角度思考问题。”

  “让我适应了新的生活方式。灵活的在线学习形式是促使我选择这个课程的主要原因。我在两个学习模块之间都会安排一段休息时间,这就把整个课程的时间拖得比较长。我一共花了3年的时间才完成这个课程,你可以用一个比较短的时间来完成。”

  “提高了我的沟通技能,我的写作水平也达到了一个更专业的层次。我以前会自信地和某个领域的副总裁讲话吗?可能吧,但一定不会像现在这么自信 … 并且我在接受建设性批评的时候心态也比以前更好了。”

  结语:

  “我刚刚接受了一份非常好的工作,我很高兴,这个在线MBA课程让我相信自己能在这份工作中取得成功。我知道如何根据我的志向来发展我的事业,我始终在不停的学习:读文章,上网查找资料。但是与以往不同的是,现在我知道了如何从一个长远的角度看待问题。”

  把这个课程带走:“格里昂在线MBA课程将永远伴随你,无论你的生活发生了什么变化,这个MBA课程永远是你生命中的一部分,这是最高形式的个人成就。”




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027




How the Glion Online MBA can change your career before you graduate

by Glion Institute of Higher Education 9 July 2015

At the start of the Online MBA, Darren Darwin was a general manager for a hotel in Oman. Then 1,5 years into the program, he changed positions to open a hotel for the Rezidor group in Russia.

Right after graduating he was appointed General Manager at Anantara Hotels Resorts & Spas, Darren’s new mission is to manage the opening of the highest hotel in the Middle East, perched 3000 meters above sea level on a cliff edge.

Here’s what he thinks of Glion’s Online MBA, summarized for a 2-minute read:

It’s not easy….

“It was difficult in the beginning; it required a change of behavior and mindset, after 10 hours hard work it was tough to then study,” explains Darren. “The first couple of modules were trying. The program required discipline, organization, planning, and focus, I had to keep my eyes on the end goal. It is not easy, but it shouldn’t be easy because you are getting an MBA and it’s from Glion and Glion is the best university in the world.”

The Online MBA …

Gave me a real strong belief in myself and there is also a level of respect that goes with the fact that I have an MBA from a reputed school, which is really good.”

Changes the way you think. Now, I analyse everything, I question the status quo, I learned to think more strategically and longer-term.”

Allowed me to take a new role. Flexible online studies were the main contributing factor to help me decide to do it, I took a module break to arrange for my relocation which was time consuming. It took me 3 years in total, you can go back to it.”

Improved my communication skills: my writing is much more professional now. Would I have been confident to talk to an area VP before? Maybe but not to the level of confidence I have now… and I learned to accept constructive criticism better.”

Final word:

“I just accepted a wonderful job, and I am delighted, the MBA will give me the confidence to be successful in this job. I know how to follow through with my ambitions, I study all the time now, read articles, check websites. I did that before, but now I know how to look.”

The take-away: “the MBA stays with you forever, whatever changes occur in your life, the MBA will always be yours, it is a personal achievement of the highest form.”


版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论