2016年1月3日星期日

#GHEAC#[成功校友] 向你抛来橄榄枝的工作!

The Job that chooses you!
向你抛来橄榄枝的工作!

Karim Mostafa     2013年5月24日



 
  当我回过头来看自毕业时担任格里昂学生大使录制的视频时,看到当时心中所想和后来实际发生的事,不禁莞尔。你可能听到我说”我以后会在纽约或东京做前厅管理培训生“作为我最初的职业规划。但是你从来都不知道生活对你隐藏了什么。不是我选择了这份工作,是这份工作选择了我!

  那天是凯宾斯基(Kempinski)在瑞士日内瓦的招聘日,在进入面试房间之前,我和我最好的朋友看到了一家凯宾斯基酒店的图画,并且还嘲笑上面的文字:”想象如果我们中有人在这儿工作”。轮到我面试的时候,面试官是集团的COO首席运营官。在听到他列举的可能安排我去的工作地点之后,那些地方甚至都让我无法在脸上挤出一丝微笑。我努力搜索着是否有比这些地方“更好的”地区。最终面试官做出决定后,集团的首席执行官立即在任职书上签了字。”Karim,祝贺你!你马上就要去吉布提(Djibouti)工作了。”老实说,我甚至都不知道吉布提在哪儿!事实上这是一个非常小的国家,位于非洲之角东海岸,被索马里(Somalia)、埃塞俄比亚(Ethiopia)、和Eriteria这几个国家环绕。于是我收拾包裹,登陆非洲去担任电子商务和市场部协调专员。充满讽刺意味地,猜猜当时我嘲笑的那张图画是哪里的 … 正是吉布提(Djibouti)!

  我在那里工作了一年,当升迁或求职的季节又来临的时候,我做选择了吗?我唯一做的选择就是拒绝了市场部的升职机会,离开了吉布提,在这里工作确实是一段很精彩的经历,不过一年的时间也足够了。又一次到了凯宾斯基(Kempinski)在阿联酋阿布达比(Abu Dhabi, UAE)的招聘日,从吉布提飞往那里的旅途困难不断,我所乘坐的航班之前有一班曾在埃塞俄比亚首都亚的斯亚贝巴(Addis Ababa)失事。但是不管怎样,我终于还是准时到达阿布达比继续我在凯宾斯基集团的事业生涯。这次的场景和去年极其相似,我直接同酋长国宫殿酒店(Emirates Palace Abu Dhabi)签订合同,担任集团销售部协调专员,我兴奋的不行,大脑不住地在想:我要搬到阿联酋了!

  由于政治局势,我从来没有成功地在该地区获得过工作许可,在又一次无功而返之后我觉得自己一无所有,虽然很多事情已经以我所期望的方式出现,但是貌似没有一件事成功了。我后来与凯宾斯基在沙特阿拉伯阿尔科巴尔(Khobar, Saudi Arabia)的即将开业的酒店签订了合同,虽然我并不对此感到有什么高兴,因为我并没有意愿在沙特阿拉伯这样的国家工作,但是我还是安安分分地去那里工作了,因为我别无它选。

  我享受了一个月的假期,一直在环球旅行,但是一个月的假期之后我收到了一封邮件,说酒店的开业推迟了,要我再等大概一个月的时间才能上任。我不能再无所事事地晃悠一个月了,我申请到了集团在日内瓦的一家酒店为期一个月的实习,这样我在家就能学习并体验到一些新的事情。这个培训项目一结束我就要准备好搬去沙特阿拉伯迎接一段崭新的人生历程。但是酒店的开业时间又一次往后推了,并且这次往后推了更长的时间。(现在你应该很困惑了,我的故事到底想说啥?)

  在充满怀疑和未知的情况下等了两周,我问自己了无数个问题:我现在的选择对吗?这真的是我想做的事情吗?我是不是应该再去读硕士?我是不是应该尽快考完空中驾驶执照?我是不是应该去澳大利亚?直至事情都恢复正常我又被一份工作选中。我接到一个电话邀请我去凯宾斯基在巴林岛(Bahrain)的一家酒店做销售部经理。五天后我与这家酒店签订了合同并登陆巴林岛!现在我担任销售部经理,负责从科威特(Kuwait)到阿曼(Oman)途径卡塔尔(Qatar)和阿联酋(UAE)的海湾地区和中东国家的市场。

  我现在清楚地知道我想要的和现实给予我的有多么不同,但是现实和理想不同就一定是坏事吗?不,依我看是好事。当你感觉自己在现实中迷失了,你找不到工作,或者你可能找不到自己梦想中的工作,继续找下去,不要放弃,因为更好的工作正在向你奔来!在某一时刻我还是会有想去纽约和东京工作的悸动,但是就当下而言,已经向我抛来橄榄枝的工作是在巴林岛。




英国与瑞士格里昂酒店管理高等教育学院 - Glion Institute of Higher Education
中文页面:http://glion.gheac.com/
咨询电话:010-8447 6928
     189 0119 3685
在线QQ:800093391
电子邮件:info@gheac.com
办公地址:北京市 东城区 东直门外大街48号 东方银座 C座16E
邮政编码:100027



The Job that chooses you!

by Karim Mostafa   24 May 2013

When I look back at my Glion Ambassador Video from my graduating year I laugh at how I thought things would be and how things actually turned up. You would hear me saying “I see myself doing a Front Office Management Training in either New York or Tokyo” which initially was my plan. But you never know what life hides for you. I didn’t choose my job, it chose me!

At Kempinski Regional Career day in Geneva, Switzerland, before going in the interview room, my best friend and I saw a picture of one of the properties and were mocking it. “Imagine if one of us ends up there”. Once my time came, I was interviewed by the company COO, and as he started putting down destinations that did not put a smile on my face, I kept fishing for a “cooler” place, till the decision was taken and the paper was immediately signed by the company’s CEO. “Karim, congratulations! You are going to Djibouti“. To be honest, I didn’t even know where Djibouti was! In fact, it is a very small country in the Horn of Africa on the eastern coast by Somalia, Ethiopia, and Eriteria. So I packed my bags and landed in Africa as eCommerce & Marketing Coordinator. Ironically guess where that picture I was mocking was… Djibouti!

I worked there for a year and when it was time to move on, time to find a job again, did I chose it? The only thing I chose was not to take a promotion in Marketing and leave Djibouti as it was a great experience but one year was enough for it. Again Kempinski Regional Career day in Abu Dhabi, UAE and a combat to fly from Djibouti to there, where at some point one of my flights crashed in the Ethiopian Capital of Addis Ababa, but no matter what, I still managed to get myself in Abu Dhabi in time to continue my career with the Company.  Same concept like the previous year, as I directly signed a contract with Emirates Palace Abu Dhabi for Group Sales Coordinator, and could not be more excited. My mind was set, I was moving to the UAE.

Due to a political situation, I never managed to get my working permit and once again I was finding myself with nothing, though many things came my way, nothing seemed to work out. I have later on signed a contract for the opening property of Kempinski in Al Khobar, Saudi Arabia, even though I was really not thrilled about it as I had no wishes to work in a country like Saudi Arabia, but I made my peace with it as I had no other options.

After enjoying a one month holiday traveling the corners of the world, I got an email that the hotel’s opening was delayed and I should wait another month or so. As I could not stay around doing nothing for one more month, I managed to get a one month internship within the company at the property in Geneva and managed to learn and experience something new while staying at home. Once the training finished and getting ready to move to Saudi Arabia for this new beginning, once again, the hotel opening was delayed for a much longer period. (By now you must be pretty lost, which was exactly my case).

After two weeks of doubts and not knowing how things were going to be, you ask yourself a million questions, am I on the right path? Is this what I really wanna do? Should I go do masters? Should I go finish my pilot licence?  Should I just move to Australia? Until eventually things do get back to normal and a job chooses you. I got a call to be a Sales Executive still for Kempinski at their property in Bahrain. Five days after signing my contract I landed in Bahrain! I am now a Sales Executive in charge of the Gulf and the Middle East countries from Kuwait to Oman passing by Qatar and the UAE. Honestly, I could not think of a better job for me.

I can clearly see now how I expected things to be and how different things really are, but does that mean that they are worse? No, in my case I think they are better. When you feel that you are lost, you cannot find a job, or maybe you cannot find THE dream job, keep looking and do not give up because something better might come along!  I still do want to move to New York & Tokyo at some point, but for now the job that chose me is right here in Bahrain.


原文引自】:http://www.gheac.com/thread-7366-1-1.html
版权与翻译版权所有,转载,复制请注明出自于“GHEAC-环球酒店教育与行业盟”。

没有评论:

发表评论